Kontakt oss:

Telefon: 22182639/92699027
Epost: post@strikkelilly.no

 

Følg Strikkelilly på fb og instagram  vi legger inn nyheter, og tilbud fortløpende!

 

ADRESSE:

Gjøvikgt 1

0470, OSLO

 

© 2015

Strikkelilly AS             

 

Finn oss

OM OSS 

Foto: Freestyle Media

Vår bakgrunn

og erfaring

Eldste garnbutikken i Oslo

Strikkelilly, garn og broderi har skiftet navn fra Bentes Boutique. Vi har vært her siden 1969, og er dermed den eldste garnbutikken i Oslo. I dag får du hjelp av Vigdis og Lilly, samt ekstrahjelpene Ragnhild og Annja.

 

Lang erfaring

Jeg, Lilly Secilie Brandal startet i 1986 som ansatt i Bentes Boutique. Jeg har fått en god «utdannelse» i løpet av alle de snart 30 årene. For utenom å ekspedere kunder, rydde i garnhyllene (som enda er veldig gøy), og ikke minst lage mine egne strikke og hekledesign til butikken, har jeg designet til ukepressen og garnleverandørene.

 

Forfatter i Gyldendal Norsk Forlag

Bente og jeg har laget 4 bøker sammen, utgitt av Gyldendal Norsk Forlag. Dette er: Hekling, gammel teknikk i ny design (utgitt 2007). Strikking, gammel teknikk i ny design (utgitt 2009), Strikkelyst (utgitt 2011), og Heklelyst (2014).  Alle våres bøker har seinere blitt utgitt i diverse billigutgaver, både hardpack og pocketutgaver. Heklelyst har nå også blitt solgt til Danmark og USA, så interessen har vært stor.

 

Våren 2015 gav jeg ut en ny bok (bare jeg som forfatter): Lær å strikke. Denne skulle vel egentlig ha kommet ut først. Boken er beregnet på alle som vil lære å strikke enten de er barn som aldri har lært det før og som trenger hjelp fra en mor eller bestemor, eller voksne som gjerne vil friske opp ferdighetene sine fra timene på skolen. Å lære seg å strikke kan nemlig være like vanskelig for en voksen, som for et barn. Det er mange små bevegelser som skal skje samtidig. Motivasjon og nysgjerrighet er den viktigste drivkraften her.

Vi som strikker og hekler må huske å lære bort alt vi kan til de kommende generasjoner. Da vil ikke alle gamle og nye teknikker gå tapt.